رفتار سازمانی و اهداف آن
رفتار سازمانی
مطالعه تأثیر افراد، گروهها و ساختارها بر رفتار در یک سازمان است که هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود کارایی سازمان است. رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات، اقدامات، کارها و نگرش های افرادی که سازمان را تشکیل می دهند.
هدف های رفتار سازمانی
رفتار سازمانی » به دنبال چیست؟ به خوبی می دانیم که این موضوع با مساله بهبود و توسعه مهارت های انسانی سر و کار دارد. هدف های بهبود سازمانی » نیز عبارت است از:
- کمک به توجیه
- پیش بینی
- کنترل رفتار انسانی
مدیریت رفتار سازمانی دقیقاً برای چه کسانی مفید است؟
لازم نیست مدیر باشیم یا دانشجوی مدیریت، تا به مباحث رفتار سازمانی نیازمند باشیم. هر کسی در هر مجموعهای فعالیت میکند، لازم است با مبانی رفتار سازمانی آشنا باشد. بیرون آمدن از انزوای فردی و شروع زندگی اجتماعی، به معنی این است که نیاز به دانش رفتار سازمانی آغاز شده است.
رفتارهای نادرست کارکنان و مدیران در سازمان: اینکه چرا کارمندها در سازمان از زیر کار فرار میکنند؟ از یکدیگر بد میگویند؟ به داراییهای مادی و معنوی سازمان خیانت میکنند؟ در حاشیه زندگی میکنند؟ چرا مردها در سازمان، همکاران زن خود را به شکل مستقیم یا غیر مستقیم آزار میدهند و فضا را برای کار آنها تنگ میکنند؟
انگیزش: نظریههای مختلف انگیزش و اینکه چرا کارکنان برای برخی کارها شوق دارند و برای برخی دیگر هیچ تمایلی ندارند؟ اساساً اگر رفتار خاصی را از یک کارمند میبینیم (مثبت یا منفی)، چه انگیزههایی در پشت آن پنهان بوده است؟
فرهنگ سازمانی: در یک سازمان و در یک صنعت و در یک کشور، چه فرهنگها و خردهفرهنگهایی حاکم است؟ مدیران یک سازمان، کدام فاکتورهای فرهنگی را باید در تصمیمگیری ها و رفتارها و الگوهای مدیریتی خود لحاظ کنند؟
رفتار ,سازمان ,سازمانی ,یک ,کار ,های ,رفتار سازمانی ,در یک ,است از ,یک سازمان ,است که
درباره این سایت