محل تبلیغات شما

هر سازمان ترکیبی از افراد با شخصیت ها، ارزش ها ونگرش های مختلف است. شخصیت و ویژگی ها رفتار و توانایی کارمندان را نشان می دهد. سازمانها افرادی را استخدام می کنند که معتقدند دانش، مهارت، توانایی، شخصیت و ارزش ها ی آنها می تواند سازمان را به اهدافش برساند.

نقش شخصیت و نگرش در سازمان

شخصیت بخشی از رفتار افراد در محل کار است، زیرا شیوه ای که مردم فکر می کنند، احساس می کنند و رفتار می کنند بر بسیاری از جنبه های محل کار تأثیر می گذارند. نگرش، یکی دیگر از عوامل مهم در اینجا می باشد که درنظر گرفته می شود. شخصیت افراد بر رفتار آنها در گروه ها، نگرش ها و نحوه تصمیم گیری آن ها تاثیر می گذارند.
امروزه در مراحل استخدام، بسیاری از سازمان ها تلاش می کنند که متقاضیانی را که بیشتر با فرهنگ شرکت خود سازگارند را استخدام کنند. سازمان ها می خواهند افرادی را با ویژگی ها و نگرشی های مثبت را برای ایجاد یک محیط  کاری سالم، استخدام کنند.

اهمیت شخصیت

شخصیت، مجموعه ای از ویژگی های فردی متمایز، از جمله انگیزه ، احساسات، ارزش ها، علاقه ها، نگرش ها و صلاحیت ها می باشد. این عوامل مجموعه ای از ویژگی های است که نشان دهنده خصوصیات فرد است، که در رفتار او در بسیاری از موقعیت ها منعکس می شود.
این ویژگی ها، خصوصیات یک کارمند را از لحاظ شخصیت، نگرش و سبک کاری تعیین می کند. در مدیریت چالش های روزمره، شخصیت این افراد بر تصمیمات گرفته شده در سازمان تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک مدیر نمی تواند انگیزه کارکنان خود را که به طور مستقیم بر کیفیت خدمات تاثیر می گذارند، نادیده بگیرد. شخصیت مدیر به شدت بر انگیزه، رهبری و عملکرد او تاثیر می گذارد. با درک بهتر یک مدیر می توان می توان بهرتین افراد را در جایگاه های مناسب خود قرار داد.

شخصیت و نگرش سازمانی

مطالبی پیرامون رفتار سازمانی

رفتار سازمانی و اهداف آن

ها ,شخصیت ,های ,رفتار ,سازمان ,نگرش ,می کنند ,تاثیر می ,شخصیت و ,ها و ,بسیاری از

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پرسش مهر98